20 ar och midsommar

Glad midsommar! I ar firades det i lagenheten i Noosa tillsammans med 5 svenskar, 1 hollandare, en skotte och en kiwi. Australien har varken sill eller knackebrod men vi gjorde anda vart basta for att fa matbordet att se sa svenskt ut som mojligt. Resultatet kan ni se pa bilderna langre ner.
Nagon dans blev det inte. inte nagon tillverkning av stang heller. Vi funderade ett tag pa att hugga ner en palm men beslot oss tillslut for att skippa hela dansa-runt-en-stang-grejen nar vara icke-svenskar fick reda pa varfor vi faktiskt gor som vi gor. Ian tyckte att det hela var sa hysteriskt kul att han berattade for hela sitt jobb om den svenska traditionen. Numera lar jag vara kand som den perversa flickvannen som dansar runt gigantiska snoppar kladda i blommor i Juni varje ar.

             
Hemmagjorda kottbullar,                  Jordgubbar, vaniljglass och gradde.
Potatis med dill, graddfil +graslok,
lax och nubbe.


Nog om midsommar, jag har ju fyllt 20 ar, och jag hade den basta fodelsedagen nagonsin. 9 juni vacktes jag av en trott men ack sa gullig Ian som sjong Happy Birthday med sin skottska accent. Sedan jobbade jag fram till eftermiddagen, och hann bara hem och duscha innan Karin och Sara kom forbi med presenter! Havregryn, cappucino och nutella fick jag! :D lyxvaror som man abslut inte kostar pa sig som backpacker. Jag blev jatteglad! 
Vi gjorde iordning oss och gick bort till IS, dar Ian hade bokat bord till oss. (restaurangen han jobbar pa). Till forratt at vi bla.shredded duck och garlicchicken. Till varmratt at jag seafood paella. I glasen som fylldes pa lite for ofta hade vi fladervin. Allt var sa otroligt gott och sa otroligt for dyrt, men man fyller bara 20 en gang. Nar vi avslutat var ca 2 h langa smakupplevelse och var redo att be om den skrammande notan sager Kacy som var var servitris for kvallen:
'that's alright, it's already paid."  Samtidigt borjar hon duka fram annu en omgang med bestick och korka upp en tredje flaska fladervin. "Hmm, vi har inte bestallt nagon efterratt" , tankte vi alla tre. Plotsligt ser jag Ian komma in fran koket med en GIGANTISK tarta i sina hander. Och sist men inte minst, en tarta formad som ett slott. Precis vad jag hade sagt att jag ville ha nar vi sag en film for over en manad sedan, dar de gjorde en tarta formad som ett slott. Senare under kvallen far jag aven reda pa att han hade jobbat pa tartan i tre dagar, tre dagar da han egentligen skulle vara ledig. Det visade sig aven att det var han som lag bakom den betalda notan.
Jag var sa rord och lycklig att jag borjade grata.
Karin och Sara med.
Vi stannade kvar till stangning, sedan gick Jag, Karin, Sara, Ian och Kacy hem till lagenheten for att fortsatta firandet tillsammans med Simon och Charlie (var granne fran Tazmanien.) 

(BILDER FRAN FODELSEDAGEN KOMMER INOM KORT, TIDEN GAR UT NU TYVARR)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Havregryn, det är ju jättebilligt ju, i alla fall på woolworths i Sydney..Din 20 årsdag verkar något roligare än min..Fast, jag ska visserligen fira på lördag istället, så det återstår väl att se om det blir kul eller inte..

2009-06-25 @ 12:27:57
URL: http://midnight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0