dag 129

Hej och halla!

Sag i ett gammalt inlagg att jag hade skrivit att jag skulle flytta tillbaka till koala och borja jobba dar, men det gjorde jag aldrig. Jag bor fortfarande med Ian och hans van Simon fran Nya Zeeland. Jag trivs jattebra med mina sma roomies och har inga planer pa att flytta ut foren Karin och Sara har hittat jobb sa att vi har rad att skaffa oss ett eget stalle. Jag betalar inte ens en tredjedel av hyran heller, eftersom jag inte har ett eget rum sa varfor skulle jag flytta fran detta paradis?

Kommer inte ihag om jag berattat om mitt jobb sa jag gor det nu. Har fatt 6 manders lang anstallning hos Jims Cleaning. Jag stadar pa semesterresorts och ibland i stora hus som man gar vilse i. Det ar faktiskt lite laskigt att vara alldeles ensam i dem gigantiska husen. Haromdagen nar jag baddade en sang hittade jag tva sma woododockor mellan lakanen. Javisst, det hander grejer nar man ar staderska ska jag tala om!
De jag jobbar med ar jattetrevliga och valdigt laid-back, det ar aldrig nagon som stresssar . Om man inte hinner klart med det man haller pa med sa fortsatter man bara med det en annan dag. Min chef ar jattegullig! Varje morgon nar jag kommer till jobbet ropar han hogt  "hey gorgeous!" och han ar alltid valdigt artig och tacksam. Jag kanner mig alltid uppskattad, sa det kanns bra!
Jag och Karin har aven sett till att fixa jobb dar till henne med, sa snart kommer vi inte bara va reskamrater utan aven arbetskamrater - kuuul! det kan aldrig bli for mycket Karin och Klara. Pricken over iet hade dock varit om vi hade var Sara med ocksa, menmen, vi far val helt enkelt forsoka slita oss ifran varann nagra timmar om dagen. :D

Vad har hant mer pa senaste da? hmm.. forra helgen var jag en svang i Byron Bay med Ian och Karin. Vi hyrde en bil for att halsa pa nagra av Ians kompisar och se nagra av de restauranger han jobbat pa. Det var en rolig liten tripp! Det kandes jattekonstigt att kora pa fel sida av vagen och sitta pa fel sida i bilen, men det var en rolig upplevelse. Nar vi borjade narma oss Byron hamnade vi en stor regnstorm. Det lag stora trad over vagbanorna och man sag inte ett dugg om man korde fortare an 30 km/h typ- inte lika roligt!

Annars ar allt sig likt har. Jag har har borjat fundera pa att forlanga mitt visum med ytterligare ett ar forresten. Om jag ska stanna i Noosa i 6 mander har jag bara 2 mander kvar att resa.. och det racker inte! jag har planerat massa grejer jag ska gora och 2 mander ar alldeles for kort tid. Jaja, det behover jag ju inte bestamma nu anda, har ju trots allt bara gatt 4 mander sen jag kom till detta underbara land.

HA DET GOTT ALLIHOPA!
/Klara

tack for alla kommentarer forresten! de uppskattas valdigt mkt!



                                                                              






















(1: Jag och Ian dricker milkshake vid vattnet. 2: Picnic med Sara,Niels och Karin. 3: Simon i lagenheten, visar nagon pose man (han) gor i Nya Zeeland.
4: Jag och Ian slappar pa en av Noosas vackraste strander - Little Cove.)


Kommentarer
Postat av: Karin

Va trevligt ni har det! haha! Imorn blir det filmkvall hos dig! :D Undrar vad Sara kommer ta for film den har veckan.

2009-06-01 @ 09:01:01
Postat av: Sara G.

Det låter som att du har det helt underbart bra! :D Men det där med att stanna ett år till tror jag bestämt inte att du ska. Haha! <3

2009-06-02 @ 08:34:25
Postat av: annan

tycker inte jag heller du ska. ett år så långt bort räcker gott o väl. TÄNK PÅ OSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!! :'''((( haha. <3

2009-06-02 @ 16:55:13
URL: http://annaramone.blogg.se/
Postat av: Moster Cecilia Mattisson

Hej

nu har din gamla moster vaknat. Vad länge du har fått jobb, bra. LÅter som ett härligt avbrott mot det vanliga livet. Njut så länge du kan

Var rädd om dig

Kram Cecilia

2009-06-03 @ 22:29:26
Postat av: linn dahl

Grattis till jobbet & grattis i förskott på födelsedagen! Du ser ut att trivas där nere och ha de bra. Kram linn.

2009-06-08 @ 18:29:22
URL: http://linnsssan.bloggsida.se
Postat av: Karin igen :D

Saknar er har nere i det kalla Australien som inte alls kanns som Australien! Och saknar Noosa! Hoppas ni har det bra dar uppe. :) Kram

2009-06-22 @ 04:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0